onsdag den 11. april 2012

Tulum, Mexico

Vi ankom til Tulum efter en hel dags rejse gennem tre lande og dermed to landegraenser. Vi tog fra Flores kl 5 om morgene med en shuttlebus til den Beliziske graense og derefter til Belize city. Her gik vi fra "watertaxi" stationen til bus stationen og tog Belizes svar paa en Chickenbus til Chetumal i Mexico.
Her sidder Sara i bussen

og her er et billede af bussen udefra (med random kvinde på vej ud af døren)

Denne tur tog omkring 4 timer uden pauser (og dermed toilet) og med lokale stop hvor de samlede passagerer op overalt. Sen eftermiddag kom vi til Chetumal og kunne tage en bus videre meget hurtigt til Tulum. Her ankom vi sent paa aftenen og gik naermest paa hovedet i seng.
Dagen efter ankomsten tog vi ud til vandet og noed Tulums laekre strand med krystalklart turkis vand og kridhvide sand og tog en slapper efter to meget tidligere morgener og haarde dage.

De naeste par dage blev brugt til at se Tulum ruinerne, der ligger lide ud til det flotte hav og snorkle med kaempeskildpadder, rokker og mange imponerende fisk.
Den dag vi gik ud til Tulum ruinerne var der en smule overskyet og meget blæsende, men det var nu bare meget rart.

Det er nok en af de mest turistede steder vi har været og læste desværre først efter vi havde været der i Lonely Planet at man skal tage at komme tidligt om morgenen inden alle turistbusserne ruller ind, så der var rimelig overfyldt

Men Tulum ruinerne er nu bare fantastisk flotte!

Vi fik desværre ikke nogle billeder af se store havskilpader (virkelig store!) men det her var stranden hvor vi tog ud

Og det her var vores madpakker: Tunbøffer med rissalat - mmmm!

Vi boede på en fantastisk hostel i Tulum, hvor vi mødte en masse fantastiske mennesker, blandt andre stødte vi ind i nogle af de dem vi havde spanskkursus med i Guatamala - det var simpelthen så hyggeligt! Desuden havde de både hunde og katte til at rende rundt. Her er et billede af Sarah der er blevet rigtig gode venner med en kat :)